Selasa, 10 November 2009

Beberapa source code Shorting

  • Quick Sort

void quickSort(int numbers[], int array_size)
{
q_sort(numbers, 0, array_size - 1);
}


void q_sort(int numbers[], int left, int right)
{
int pivot, l_hold, r_hold;

l_hold = left;
r_hold = right;
pivot = numbers[left];
while (left < right)
{
while ((numbers[right] >= pivot) && (left < right))
right--;
if (left != right)
{
numbers[left] = numbers[right];
left++;
}
while ((numbers[left] <= pivot) && (left < right))
left++;
if (left != right)
{
numbers[right] = numbers[left];
right--;
}
}
numbers[left] = pivot;
pivot = left;
left = l_hold;
right = r_hold;
if (left < pivot)
q_sort(numbers, left, pivot-1);
if (right > pivot)
q_sort(numbers, pivot+1, right);
}


  • Selection Sort

void selectionSort(int numbers[], int array_size)
{
int i, j;
int min, temp;

for (i = 0; i < array_size-1; i++)
{
min = i;
for (j = i+1; j < array_size; j++)
{
if (numbers[j] < numbers[min])
min = j;
}
temp = numbers[i];
numbers[i] = numbers[min];
numbers[min] = temp;
}
}

  • Shell sort

void shellSort(int numbers[], int array_size)
{
int i, j, increment, temp;

increment = 3;
while (increment > 0)
{
for (i=0; i < array_size; i++)
{
j = i;
temp = numbers[i];
while ((j >= increment) && (numbers[j-increment] > temp))
{
numbers[j] = numbers[j - increment];
j = j - increment;
}
numbers[j] = temp;
}
if (increment/2 != 0)
increment = increment/2;
else if (increment == 1)
increment = 0;
else
increment = 1;
}
}

0 komentar:


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by ArchitecturesDesign.Com Beautiful Architecture Homes